vrijdag 8 juni 2012

Marechaussee in Kunduz levert eerste Afghaanse onderofficieren

De eerste Afghaanse politieonderofficieren die door de Nederlandse Koninklijke Marechaussee zijn opgeleid hebben donderdag in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz hun diploma ontvangen. Ze waren al agent en kregen een aanvullende cursus van 8 weken.
Marechaussee in Kunduz levert eerste Afghaanse onderofficieren


Aantekening:
Den Haag heeft dus beslist dat deze mensen niet in andere delen van Afghanistan mogen gaan werken en niet bij andere onderdelen van de Afghaanse politie, zoals de Grenspolitie en de Civiele Orde Politie.

Een inperking van de carrièrekansen van deze mensen en hun vrijheid?

Ik zie geen reden om te twijfelen aan de vaardigheid van de leden van de Koninklijke Marechaussee om Afghaanse onderofficieren op te leiden.

Maar in dit geval zou ik me toch liever op laten leiden door politietrainers uit andere landen, zodat mij mijn vrijheid om te kiezen niet vanuit een hoog en droog Den Haag ontnomen wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten